UW DIER OP DE ELANDHOEVE…..WAT HOUDT DAT IN…..?

HYGIENE

  • Hygiene staat op de eerste plaats in ons pension. Dagelijks beginnen we de rondes met het uitlaten van de honden en het reinigen van de verblijven. Dit wordt zeer zorgvuldig gedaan met natuurlijke schoonmaakmiddelen, die het milieu niet schaden.

  • De speelvelden worden regelmatig schoongespoten met de hogedrukspuit en ondergaan meerdere keren per jaar een totale ontsmetting.

KLEINSCHALIG

  • Door onze kleinschaligheid, met een klein team is er snel een band met de dieren. Zo kunnen we extra tijd/aandacht besteden aan honden die wat minder blij zijn met het feit dat de baas ze tijdelijk onderbrengt bij ons. Ondanks onze goede bedoelingen kan het uiteraard zo zijn dat een dier het wat minder naar de zin heeft. Voor deze dieren is juist extra aandacht nodig en dat kunnen wij geven. Een pensionverblijf kan best impact hebben maar wij zullen onze uiterste best doen dit zo beperkt mogelijk te houden.

  • Is uw dier wat verlegen, eenkennig of moet deze in nieuwe situaties altijd even wennen? Geef dit aan bij het brengen van uw hond. Dan houden wij hier rekening mee.

 

BEZICHTIGING

  • Als u uw hond bij ons wilt laten logeren kunnen we ons voortellen dat u even wilt kennismaken en de verblijven wilt zien. U bent van harte welkom in ons pension.  Omdat we even de tijd voor u willen nemen en u alle verblijven willen laten zien kunnen we u alleen op afspraak ontvangen. De tijd die ons het beste uitkomt is afhankelijk van bezetting van zowel de honden maar ook van drukte in ons andere bedrijf.

  • Belt of mailt u even voor een afspraak. Mocht u onverwachts komen dan is het mogelijk dat er even niemand is of het niet uitkomt.

 

HONDEN

  • De honden verblijven in een kennel met buitenren. In de vakantieperiodes dient de hond sociaal zijn en zal deze de kennel delen met een maatje. Buiten de vakantie kan de hond ook alleen in de kennel indien gewenst. Uiteraard is alles afhankelijk van de bezetting.

  • Wij kunnen maximaal in het hoogseizoen 20 honden plaatsen.

  • Overmatig blaffende honden/agressieve honden/extreem bange honden die gevaar opleveren voor een andere gast of ons zelf kunnen geweigerd worden. Uiteraard zullen wij dit met u bespreken.

  • Loopse teven kunnen wij helaas niet plaatsen. 

  • Pups zijn welkom vanaf het moment dat ze de 12 weken enting hebben gehad. Geeft u wel duidelijk aan hoeveel eetmomenten de pups heeft.

  • Op verzoek kunnen wij uw hond wassen voordat deze naar huis gaat. Door een ander verblijf, omgang met andere honden, kan uw hond nl. anders ruiken. Vraag aan de balie naar de tarieven!

  

KATTEN (IN EERSTE INSTANTIE VANGEN WE NU GEEN KATTEN OP).

  • De katten verblijven in een grote kattenkamer die alleen voor de pensionkatten is ingericht. Deze kattenkamer heeft een grote veilige buitenruimte (overdekt dus beschutting voor regen en zon). Bij strenge kou is de toegang tot buiten gesloten of alleen overdag open.

  • In de kattenkamer zijn ook 2 kattenflats waar we dieren even apart kunnen zetten indien ze medicijnen krijgen of we ze in de gaten willen houden qua ontlasting/eet –en drinkgedrag.

  • In de grote kattenruimte kunnen max 15 katten geplaatst worden. Dit komt alleen hoogzomer voor.

  • Ongecastreerde katers ouder dan 6 maanden kunnen wij helaas niet plaatsen.

  • Kittens zijn welkom vanaf het moment dat ze de 12 weken enting hebben gehad.

 

    ETEN

  • De honden krijgen bij ons vers vlees te eten of een goede volwaardige brok. Vers vlees is licht verteerbaar en wordt als 1 grote smulpartij gezien door de honden. Zelfs de moeilijkste eters lusten vers vlees. Uiteraard mag u ook kiezen voor brokken. Geeft u dit dan even aan. Wij voeren brok van Prins.

  • U mag ook uw eigen voer meenemen. Om te zorgen dat uw hond zijn eigen voer neemt en niet het vlees zullen wij uw hond even apart moeten zetten of er bij moeten blijven. Daarvoor vragen wij een toeslag op de dagprijs. Deze vindt u terug in het blok tarieven.

 

ENTINGEN

  • Honden  dienen de jaarlijkse cocktail te hebben gehad. Een nieuwe enting mag maximaal 1 week voor bezoek toegediend zijn. Tussen 1 mei en 1 september is voor honden ook de kennelhoest-enting verplicht. Het entingsbewijs dient aan ons te worden overhandigd. Wij houden dit in bewaring tijdens het verblijf van uw hond/kat.

  • Volgens de richtlijnen van Dibevo  mag u ook een geldige titerbepaling laten zien. 

 

BRENGEN/OPHALEN

  • Wij zijn open voor brengen/ophalen van ma/di/wo/do en vr tussen 9-9:30 u of tussen 17:00/17:30 u. Op woensdag is er geen middagopening. Zaterdags zijn wij open van 9:30-11:00 u. Tijdens uw reservering kunt u deze tijden aanklikken. Noteer ze goed in uw agenda.

  • Brengen of halen gaat op afspraak. U heeft  reeds bij reserveren al aangegeven hoe laat u komt.

  • Op zondag zijn wij uiteraard wel aanwezig om de dieren te verzorgen, maar mogen wij (vergunningsgebonden) geen klanten ontvangen.

  • Uw dier wordt opgehaald op de overeengekomen datum en tijd. Dit zal zijn op onze vaste openingstijden. Indien u eerder/later komt dan de afgesproken tijd dan meldt u dit telefonisch of per mail. Meldt u dit niet en wij verwachten u niet dan kunt u voor een dichte deur komen te staan.

  • Indien een ander uw dier komt afhalen horen wij dit graag van u. Zonder bericht van u geven wij uw dier niet mee aan een onbekend persoon.

  • Regelmatig komt het ook voor dat klanten een kwartier voor openingstijd voor de deur staan. Ondanks dat wij wel aanwezig zijn, kan het zijn dat u toch moet wachten. De al aanwezige dieren gaan immers voor. Wij werken met een vrij strak dagschema. Wij hopen op uw begrip dat u zich aan de openingstijden houdt.

  • Wordt uw dier eerder opgehaald dan de overeengekomen tijd, wordt dit niet gerestitueerd, tenzij anders is overeengekomen met de eigenaar.  

  • In overleg kunt u uw dier langer laten verblijven. Bij het later ophalen van uw dier verplicht u zich de extra dag(en) te voldoen bij het halen van uw dier.

  • Bij het brengen dient uw hond op ons erf aangelijnd te zijn. 

 

  UW BOEKING

  • U kunt uw reserveringsaanvraag het makkelijkste via onze site doen. U dient eenmalig een account aan te maken en vult zowel uw eigen gegevens in als dat van uw dier. U kunt uw eigen boeking met de gewenste tijden maken. Na boeken krijgt u een automatische bevestiging en binnen 24-48 u krijgt u een definitieve mail of uw boeking is goed gekeurd. Buiten de schoolvakanties zal er doorgaans altijd plek zijn.. Informatieaanvragen over beschikbaarheid of andere vragen/aanvullingen mogen ook via mail elandhoeve@live.nl

  • Na de boeking ontvangt u van ons een bevestiging. Controleer deze bevestiging. Hierin staan de afgesproken datum en tijd. In de bevestiging verzoeken wij u een voorschot te betalen. Dit wordt op het totaalbedrag in mindering gebracht. U kunt deze aanbetaling via uw account bij uw factuur via iDeal betalen. Het restant kunt u ook voldoen op deze manier voordat u uw dier komt brengen. Het gehele bedrag dient betaald te zijn bij het brengen van uw dier.

 

  ANNULERING

  • Bij annulering van een boeking tot 7 dagen voor de overeengekomen datum van opvang bent u een schadevergoeding kwijt van € 25,- per geboekt dier. Dit is normaliter de aanbetaling die u heeft gedaan. Boekt u direct of uiterlijk binnen een week een nieuwe reservering dan blijft de aanbetaling staan voor deze boeking. Dan is er geen sprake van annulering maar verschuiving van de boeking. 

  • Bij annulering minder dan 7 dagen voor aanvang van de brengdatum bent u verplicht het totale bedrag te voldoen. Indien u dus korter dan 7 dagen voor brengen reserveert bent u altijd het volledige bedrag verschuldigd. Ook hier geldt dat u deze boeking mag verschuiven binnen 1 week. 

  • Bij overlijden van een dier vervallen deze bovenstaande annuleringsregels.

 

  ZIEKTE/MEDISCHE ZAKEN

  • U geeft als eigenaar het volmacht aan het Dierenhotel om als goede verzorger te handelen. Bij eventuele medische verwikkelingen zal de pensionhouder met de aan het pension verbonden dierenartsen (DA De Rede of Delta te Dronten) beslissen over de behandeling van uw dier. Wij zullen ons best doen om vooraf met u of het opgegeven nummer te overleggen. Soms is er niemand te bereiken waardoor wij handelen in overleg met de dierenarts. Wij zullen u dan achteraf op de hoogte brengen van de handelingen en evt. rekening. Is er een medische geschiedenis bij uw dier die belangrijk is voor ons of het is noodzakelijk contact met u eigen dierenarts hierover te hebben dan ontvangen wij die informatie graag.

  • Pensionhouder is niet aansprakelijk voor schade en/of kosten ten gevolge van ziekte, verwonding, vermissing en/of overlijden.

  • Het in pension onderbrengen van dieren op leeftijd of met chronische aandoeningen zoals suikerziekte, hartafwijkingen, nier of leverdieet gaat in overleg met pensionhoudster. Vererging van deze aandoening, wordt voor mogelijk gehouden en is voor risico van de eigenaar.

 

  OVERIG

·       Bij het maken van een boeking geeft u te kennen het eens te zijn met bovenstaande voorwaarden.

·       Heeft u opmerkingen/vragen over 1 van onze huisregels dan horen wij dat graag via email op elandhoeve@live.nl.

Dierenhotel De Elandhoeve, Elandweg 54, 8255 RK 0321-323831 (9:00-12:30u) reserveer@elandhoeve.nl

  • Black Facebook Icon
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now